Kaip šiais laikais dirba įmonės

KaizenLietuva, kaip gana naujai atsikūrusi demokratinė valstybė, savo verslo kultūra dar tik vejasi vakarų šalis. Mūsų verslininkai  nori uždirbti daug ir greitai, prisiima nepamatuotai didelę riziką išnaudodami darbuotojus ir tikėdamiesi, jog šie greitai nepakeis įmonės. Apie tai, kad darbuotojas turi būti vertinamas, mėgiamas ir palaikomas darbe tokie darbdaviai nenori nė girdėti. Kita vertus, globalizacija, tarptautinių įmonių atėjimas į Lietuvą ir lietuvių darbo patirtis užsienyje tokią situaciją sparčiai keičia. Įmonės vis labiau supranta, jog darbuotojus reikia vertinti, skatinti, tam, kad jie būti maksimaliai produktyvūs, jie turi būti pailsėję ir laimingi. Būtent todėl Kaizen mokymai įmonėse bei įvairių kitokių standartų įvedimas tampa norma ir savaime suprantamu dalyku. Net ir lietuviško kapitalo įmonėse.

Kaizen ir kitos praktikos vadyboje

Įmonių vadyba dabar patapo ir kur kas sudėtingesnė. Seniau iš tikrųjų pakakdavo gerai skaičiuoti balansus ir pasirūpinti, kad netrūktų darbuotojų. Dabar viskas kiek kitaip. Tiek darbo rinka, tiek ir verslo aplinka patiria žymiai didesnę konkurenciją. Įmonė, mąstydama primityviai, negali sėkmingai egzistuoti. O gerų darbuotojų pritraukimas ir išlaikymas tampa vis sudėtingesne vadybos sritimi, kuri nuolat keičiasi ir tobulėja. Būtent dėl to ir personalo vadovai, ir komandų bei skyrių lyderiai, dažnai kartu su visais kolegomis, nuolat turi dalyvauti įvairiausiuose mokymuose bei seminaruose. Ir šioje vietoje Kaizen, iš rytų atkeliavusi filosofija, užima vis didesnę vietą. Nors tokie mokymai kartais darbuotojams gali pasirodyti nereikšmingi ir net nereikalingi, tačiau be jų laukia tik stagnacija. O tai šiuolaikiniame versle reiškia pralaimėjimą rinkoje.

Įmonių vadyboje gerų darbuotojų radimas ir išlaikymas – tai dar toli gražu ne viskas. Šioje srityje gana daug galima nuveikti vien pritaikant atitinkamą atlyginimo dydį. Vienus tai pririš darbovietėje dėl turimų paskolų, kitus dėl šeimos, trečius tiesiog dėl tingėjimo ieškoti dar ko nors geriau. Tačiau tai tik pirmas žingsnis. Turimas darbuotojas turi būti produktyvumas, naudingas įmonei. Ir tas produktyvumas turi būti maksimalus. Tuo metu ir kelis kartus minimalų viršijantys atlyginimai Lietuvoje nieko nestebina. Tačiau tam produktyvumui pasiekti reikia ir malonios darbo aplinkos, ir motyvacijos, ir skatinimo, ir palaikymo tiek iš kolegų, tiek ir iš vadovybės. Laimei, dėka Kaizen ir kitų panašių mokymų tai tampa realybe jau daugumoje Lietuvos įmonių. Apie tai, kad pakeltas balsas ar papeikimas gali priversti darbuotoją dirbti geriau jau galvoja tik maža seno sukirpimo vadovų. Neretai jie vadovauja ant bankroto ribos esančioms įmonėms. Ir tai nieko netūrėtų stebinti.