„Viena draugė sakė, kad drabužiai mergaitėms labai pigūs yra internetinėse parduotuvėse.“ „Bičiulė minėjo, kad yra neblogų suknyčių.“ „Pasišnekėjom ir supratom, kad apsiperkam ten pat.“ Kas bendro tarp šių trijų sakinių? Ogi reklama, kuri visuomenėje vadinama „iš lūpų į lūpas“
Kokius lūkesčius turi išpildyti parduotuvė, kad jai nereikėtų reklamos? Na, pirmiausia asortimentas turi būti atitinkamas. T. y. gana gausus. Kainos neturėtų demonstruoti iltinių dantų. Vieta turėtų būti patogi. Pardavėjai turėtų mandagiai bendrauti ir susigaudyti, kokias prekes parduoda. Ir turbūt svarbiausias dalykas – prekių kokybiškumas. Jeigu visi šie aspektai suderinami, tada pirkėjai noriai dalijasi informacija su draugais ir kolegomis. Taip buriasi vis platesnis pirkėjų ratas. Vadinasi, galima teigti ar bent jau formuluoti prielaidą, kad geroms vaikiškų drabužių parduotuvėms nereikia kažin kokios „superduper“ reklamos.
Tačiau drabužiai mergaitėms ir berniukams gali būti patys patogiausi ir kokybiškiausi, gali būti siūlomi patraukliausiomis kainomis ir neperkami. Kodėl? Todėl, kad trūksta reklamos! Hm, tai susiduriame su paradoksu? Panašu, kad taip.
Nors situacija ir paradoksali, pirkėjų lūkesčius atitinkantys drabužiai mergaitėms ir berniukams yra aptariami, rekomenduojami. Taigi, ta reklama, kai vienas perduoda kitam, o šis – trečiam, yra veiksminga. O ar pozityvios kalbos sklis, ar ne, priklauso nuo minėtų ypatybių – asortimento gausumas, prieinamos kainos, patogi vieta, gebantys pakonsultuoti pardavėjai, prekių kokybiškumas. Nemažai dalykų, ar ne?
Akivaizdu, kad vaikiškiems drabužiams keliami aukšti reikalavimai. Ir tik tada, kai pardavėjai sugeba tuos reikalavimus įgyvendinti, mamos ir tėčiai nevengia pasidalyti įspūdžiais su draugais, kolegomis, giminėmis. Ir taip gera parduotuvė užsitarnauja gerą vardą, kitaip tariant, reputaciją.
Jeigu paklaustumėte, ar reklama reikalinga, atsakytume teigiamai. O kokia ji, priklauso nuo konkrečios situacijos. Ar vartotojų skleidžiamus atsiliepimus galima rimtai laikyti reklama? Reikėtų pasitikslinti žmonių, kurie yra reklamos specialistai. Tačiau nereikia būti aukšto lygio specialistais, kad suvoktume, jog atsiliepimai turi poveikį, todėl yra sietini su tradicinėmis reklamomis.
Galima ilgai svarstyti, tačiau nesigilinant į „užkaborius“ mintis aiški: geroms drabužių parduotuvėms reklamos (ypač brangios, labai rėksmingos) nereikia.